måndag 27 oktober 2014

Vilken djävulsk smärta!

Hej hej hej... 

Kör en sammanfattning igen då 😄

Sjukdom
Bikinikrångel
Massage från helvetet
Äntligen resultat 

Jorå så att.. Var hemma förra veckan och vårdade snorig och febrig 6åring.. Trodde jag själv skulle bli liggande eftersom jag en av dagarna kände mig så oerhört trött.. Men klarade mig! Tackar mitt immunförsvar så här i efterhand för att det vägrade släppa fram baciluskerma!! Har inte riktigt tid att bli sjuk nu! 

Bikinin då.. Ja usch detta gissel! Den fantastiskt snygga bikinin som min mamma sydde åt mig höll inte de övre delarna på plats riktigt som det var tänkt! Träffade coachen för bl.a poseringsträning i lördags och grejerna var liksom all over the place! Ha ha.. Ja, bikini bite är så klart em tanke, men jag vågar inte chansa! Snabbt fixa annan bikini, blinga vidare och se glad ut!

Har ju oroat mig en hel del för formen och om jag ska hinna till tävlingen.. Fettet på benen verkade inte vilja släppa alls utan trivdes bra där det satt!
Blev tipsad om att en riktigt djup massage kunde hjälpa till i processen så jag bokade in en... Fyyyyyy faaaaaan rent ut sagt! Garanterat det värsta jag gjort! Och kom då i håg att jag fött två barn!!! Blåmärkena som täckte mina ben dagarna efter börjar gå bort nu i alla fall och under dem tittar tävlingsformen blygsamt fram! 

Jaaa... Äntligen! Jag kommer att hinna! Visst.. Det är en liten bit kvar men också TID! Jag behöver inte ha panik längre! Siffrorna på vågen tassar nedåt och spegeln är ganska bussig, coachen ät nöjd med min posering och jag har allt jag behöver! Tjohooo!! 

Note to self: att få blommor av sin älskade är trevligt - men att få veckans kycklingranson tillagad utan att be om det.. Jösses säger jag bara! DET är kärlek! Tack älskling!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar